health list!

trots att jag ser mig själv lite som en tränings-newbie, har jag sett en hel del personer på olika bloggar som gjort denna lista och fick lust att göra den jag med! kommer nog göra denna om ett tag igen, ganska många svar kommer nog se annorlunda ut då! haha

here we go

 

Min idrottsbakgrund: jag började spela fotboll när jag var 5 år gammal och lade av när jag var 14. badminton spelade jag från 8-årsåldern tills jag var 13 och när jag var 10 började jag dansa disco. ett par år senare började jag tävlingsdansa och för bara ungefär 3 månader bestämde jag mig för att sluta med dansen också. för en månad sedan skaffade jag gymkort och nu tränar jag runt 4-5 gånger i veckan. jag har alltså alltid haft någonting "för mig", men aldrig satsat på träning som jag gör just nu.

 

I mina öron när jag tränar: all slags upptempomusik! det kan vara skrillex, usher eller paramore, beror helt på humöret


I min träningsväska: byter alltid om hemma, så vattenflaska, skor, någonting att återhämta sig med (typ muslibar eller banan) och gymkortet såklart


Favoritmuskel: favoritmuskelgruppen att träna är definitivt magen!

Mål med träningen: att bli mer "tonad", att över huvud taget känna mig bekväm i min egen kropp.

 

Favoritövning: alla magövningar

 

Favoritmat: tacos och allting kyckling


Mina inspirationskällor: karena and katrina, miley cyrus, många olika träningsbloggar, tumblrs och youtubers.


Favoritkonditionsträning: just nu; förmodligen bodycombat och spinning

 

Favoritmellis: gröna vindruvor!

 

Då tränar jag allra helst: på vardagseftermiddagar/tidiga kvällar


Mitt bästa kosttips: ät nyttigt under veckorna och unna dig lite extra goda saker under helgen. men dock inte både fredag, lördag och söndag. och ät bara när du verkligen är JÄTTESUGEN, inte bara för att det är helg.

Favoritlivsmedel: kyckling, avokado, citron och soltorkade tomater. kan inte bestämma mig!

 

Mitt motto: om man fortsätter som man alltid gjort, kommer man få samma resultat som man alltid fått.

 

En fredagskväll unnar jag mig gärna: tyvärr är jag en sucker för choklad. så CHOKLAD.

Hälsa för mig: att må bra på både insidan och utsidan. att ta hand om sig själv så man orkar göra allt man vill göra.

 

Det här åt jag idag: frukost (naturell yoghurt med hallon och blåbär+ett stort glas vatten), mellanmål(ett äpple och några madlar), lunch(rotfruktsblandning med thaicurry och sallad), mellanmål innan träning (fettfri kvarg med banan och kanel), mellanmål efter träning (en halv muslibar) resten har jag inte hunnit med än, men ska äta middag nu haha :)

Min favoritfrukost: nyttig frukost; naturell yoghurt med hallon, blåbär, valnötter och honung. inte så nyttig frukost; BAGELS.

Detta skulle jag vilja utöva: poweryoga

Så sover jag: ca. 6/7/8 timmar på vardagar. på helgerna är det lite allt möjligt...

 

Detta klarar jag mig inte utan: en bra sport-bh och stöttande vänner

 

Detta tränar jag allra helst i: "springtights" och ett linne


Glöm inte att.. fortsätta även om det känns som att man inte får några reslutat och bara vill ge upp.

(gäller även mig själv!!)

 

nu ska jag äta, sen ner och duscha och iväg hem till alexandra, skriver imorgon!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback