thank god it's....friday?

jag tar nu en välförtjänt paus från mitt eviga pluggande......
förutom en timmes träning på gymmet imorse, har jag inte hunnit med speciellt mycket mer idag
än att plugga. det blev filosofi på dagen och samhällskunskap hela kvällen. rolig fredag!
fast jo, en sak till har jag hunnit med; laga nyttiga chokladpannkakor till lunch! 
DAMN vad goda de blev med alla tillbehör på också!! jag säger detta om typ allt jag äter känns
det som - men detta var bland det bästa jag ätit på länge! haha
ca 10 små platta pannkakor
  • 1/2 dl skrädmjöl (eller grahamsmjöl)
  • 2 msk mjölk
  • 1/2 dl lätt-keso (jag hade 2,2%)
  • 1,5 tsk kakao
  • 2 msk stevia strö
  • 3 äggvitor
vispa ihop alla ingredienser till en jämn smet (det gör dock inte så mycket om
"keso-bitarna" inte är helt sönder haha). stek pannkakorna i lite olivolja och vänd på dem
när det börjar bildas små bubblor på ovansidan.
 
tillbehören är såklart frivilliga, men om du vill ha precis samma som jag hade behöver du;
hallon, jordnötssmör, lätt grekisk yoghurt, honung och kanel
(jag tog hälften av mina hallon och hade dem ca 1 minut i mikron och mosade dem tills de blev som en sylt)
sedan varvade jag bara ingredienserna mellan pannkakslagren. t.ex: pannkaka-yoghurt-pannkaka-
hallon"sylt"-pannkaka-honung-pannkaka-jordnötssmör-pannkaka-hallon osv.
haha jag tror ni förstår hur jag menar! sedan tog jag bara lite kanel över hela pannkakshögen
och avslutade med att ringla lite honung över allting :))
SÅ. HIMLA. GOTT.
 
men nu ska jag fortsätta en stund till med mitt pluggande och sedan ska jag sova, godnatt!

Kommentarer
basebollivet.blogg.se

Men åh vad gott! Blev sugen :)



Blogg: http://basebollivet.blogg.se/
2013-01-19 @ 15:51:53




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback