the point of doing anything

sista dagen med praktik för denna vecka. så himla skönt att vara ledig nu känner jag!
föresten, om två veckor ska jag få "testjobba" en lördag för att se hur det känns och sedan kanske jag blir helganställd. har hört för alla att det är sjukt stressigt på mariebergs resturanger på helgerna, speciellt resturangtorget, så det kanske inte alls är något för mig... får väl se!
men ifall jag får jobb där kommer jag ha tre jobb... oj oj
 
efter praktiken kom mamma och hämtade mig, vi gick in på lagerhaus, köpte lite roliga saker, åkte hem en snabbis och vände om till örebro igen!
vid klockan 6 åt vi ute på en spansk resturang som heter mingel :) har aldrig varit där förut, men sjukt mysig och fin resturang med jättebra mat! mamma och rebecca åt någon pastagrej och för mig och malin blev det tapas! yummmm
till en början lät alla smårätter väääldigt konstiga, det var oliver, bläckfisk, räkor, någon potatisgrej, kyckling, potatisomelett, champinjoner och några hemmalagade köttbullar. som sagt - låter konstigt, men jävlar vad gott det var! jag smakade allting utom oliverna och allt var verkligen gott. dock orkade vi inte ens äta upp mer än hälften.. haha
 
efter middagen gick vi på bio, såg en sjukt bra, jättefin fransk film som jag hört hur mycket bra som helst om. en oväntad vänskap heter den, eller the intouchables egentligen.
till alla som inte redan gjort det; SE DEN!
nu ska jag titta på senaste new girl och sedan blir det läggdags! imorgon blir det cupcakes-bakande och sedan födelsedagsfirande för lilla mig med tjocka släkten :)))) wiiiiho
godnatt!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback