science and progress

ännu en dag är över och jag har gjort samma gamla vanligt saker. skola, praktik och träning!
idag blev det ett dubbelpass på gymmet. först en timme bodypump och sedan en timme bodycombat.
men under passens gång kände jag mig typ... "slapp" i  kroppen då och då. med lite eftertanke kom jag på att jag knappt ätit en enda kolhydrat på hela dagen.. woopsie.
det var verkligen inte meningen, men när jag tänkte tillbaka på dagen har det i stort sett varit grönsaker och protein i form av fisk, kyckling, bönor, yoghurt och kvarg som gällt.
jag har skurit ner på kolhydraterna jag äter, fast som sagt, att fullständigt hålla sig borta från dem är verkligen ingenting jag rekommenderar, jag skulle inte orka med att satsa på träningen eller någonting och hur bra är det? inte alls people
detta var dagens lunch och dagens mellanmål innan träning/middag, yum yum yum
lunchen blev som vanligt buffén på resturangtorget. tog massa grönsaker och lite fisk, kyckling och ugnstillagade rotfrukter på sidan!
direkt när jag kom hem från marieberg skulle jag iväg och träna inom en halvtimme, så jag visste att jag var tvungen att äta någonting, men var inte jätte jätte hungrig. då fick det bli en lax och grönsaks wrap! det är något jag kom på för ett tag sedan och det är så himla gottttt! romansallad, varmrökt lax, paprika, gurka, tomat, avocado och pressad citron. mmmm
 
i all denna nyttighet kan jag också tala om att jag spenderat resten av kvällen med att leta cupcakes-recept... haha
jag ska nämligen baka på lördag, släkten kommer nämligen och firar min 17-årsdag en dag innan jag egentligen fyller! hihi
just nu finns det två recept som ser riktigt lovande ut.. om detta lyckas kommer det bli så jävla gott. och hur onyttigt det än är, man fyller bara år en gång om året! right??
 
imorgon kväll blir det bio med malin, rebecca och mamma, can't waaait! godnatt!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback