motivation monday

nu är det ny vecka och nya tag igen!
med skolan som börjat igen kommer det åter bli svårt med grupptryck, folk som äter godis omkring en hela tiden och folk som frågar varför jag väljer att äta ett äpple istället för en snickers på håltimmen.
vid detta lag är jag faktiskt så pass målmedveten och van med att äta nyttigt att jag lyckas stå emot dessa frestelser, men det känns ändå behövligt med lite motivation denna måndag.
 
trots att jag har vissa dagar då jag vill begrava mig själv i choklad, chips och skräpmat, är jag så himla glad att jag äntligen bytt livsstil. jag mår så otroligt mycket bättre sedan jag började äta bättre, man är vad man äter right?
förut var jag alltid trött när jag kom hem från skolan t.ex, jag åt massa mackor till mellanmål och lade mig i soffan och somnade ofta av trötthet. när jag kommer hem från skolan nu för tiden har jag orken att gå till gymmet, göra det jag vill göra helt enkelt.
men ibland känns det verkligen som att ingenting händer, jag ser likadan ut och inget med min kropp förändras. men jag försöker bara kämpa på och alltid påminna mig själv om att allting tar tid, ingen förändras över en natt.
nu ska jag sova, börjar sent imorgon men ska upp tidigt och göra en riktigt god frukost! ^^ godnatt!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback