i'm swept off my feet, my heart skips a beat

helloooo
idag har det varit utflykts-dag i jämtland! haha
min mor, mormor, morfar och morfars bror + fru (vilket gäng.. jag+gamlingarna=sant) åkte runt i en husbil och besökte massa platser (; men det var faktiskt förvånadsvärt kul! haha
vi åkte bland annat till ett jättefint vattenfall, som kallades för typ kanjon eller nått? jag antar att det är en ful svensk översättning av canyon, typ som i grand canyon, men jag vet inte.. haha


när vi kom hem gick vi hem till min mammas kusin (som är lite av en DILF.. haha) och åt mat med massa släkt (: grillat och massa gott, yum yum

men jag måste bara säga en sak,
det som nästan är roligast av allt med att vara här är den norrländska dialekten alla har! xD
jag är ju ändå ganska van med den eftersom jag hör pratet hela tiden, men det går inte att låta bli att skratta i huvudet! haha

okej, detta är ett exempel;
"vanlig svenska": vi åker med flickorna till strömsund fyra gånger om året.
norrländska: vi far me jäntene till ström fyr gång om år.
inte världens bästa exempel, men ni fattar! hahah

aja, men tillbaka till dagen
efter vi hade kommit hem från middagen, tvingade jag med mig mamma ut och gå. vi var hemma klockan 11, så det är ungefär allt jag har hunnit med idag! :)
nu ska jag sova, och imorgon ska jag sola!!! hoppas de blir lika bra väder som de senaste dagarna nu bara! godnatt!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback